Avtor Sporočilo
<  Stvarno pravo  ~  stroški upravljanja brez sodišča
Objavi novo temo   Odgovori na to temo
migros
PrispevekObjavljeno: Tor 29 Mar, 2005 11:24  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Tor Mar 2005 11:07
Prispevkov: 4

Ali med posle rednega upravljanja lahko štejemo menjavo kritine,žlebov in barvanje fasade na stanovanjski hiši.Sem lastnik 4/5 in kako naj postopam proti solastniku, ki ima 1/5 (kar predstavlja lokal v stanovanjski hiši) in se z ničemer ne strinja.Skupnih stroškov ne priznava,kajti lokal ima zaprt in ne obratuje.Kakšne so moje možnosti reševanja glede stroškov brez sodišča?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
justicia
PrispevekObjavljeno: Tor 29 Mar, 2005 19:28  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Ned Mar 2005 21:36
Prispevkov: 679

Stanovanjski zakon v 2. odst. 29. člena določa, da se za posle, ki presegajo okvir rednega upravljanja, štejejo zlasti spremembe v razmerju med skupnimi in posameznimi deli, posebne omejitve rabe posameznih delov in skupnih delov, spreminjanje rabe skupnih delov in izboljšave, ki se ne štejejo za vzdrževanje večstanovanjske stavbe.

Kadar se glede izboljšav ne doseže soglasje vseh etažnih lastnikov, lahko tisti etažni lastniki, ki želijo takšno izboljšavo, to izvedejo, če sami nosijo stroške izvedbe in če s tem ne ovirajo izvrševanja lastninske pravice drugih etažnih lastnikov.

Če gre v vašem primeru za menjavo kritine in žlebov, ki so dotrajani, potem spadajo ti posli, vsekakor med posle rednega upravljanja, za katera je potrebno strinjanje več kot polovice lastnikov ( torej le vas, saj ste lastnik do več kot polovice nepremičnine).
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
migros
PrispevekObjavljeno: Tor 29 Mar, 2005 23:31  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Tor Mar 2005 11:07
Prispevkov: 4

Če sem pravilno razumel, lahko v danem primeru naročim izvajalca in solastniku zaračunam 1/5 nastalih stroškov z izstavitvijo računa,katerega plačilo bom po vsej verjetnosti moral sodno izterjati.Ali je potrebno pri izbiri izvajalca pridobiti njegovo soglasje in ali je bolje pridobiti več predračunov različnih izvajalcev.V primeru sodne izterjave bi rad imel vso dokumentacijo urejeno, da ne bo zadeva padla v pravdo.Hvala
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jadran
PrispevekObjavljeno: Čet 31 Mar, 2005 21:19  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Pon Mar 2005 17:57
Prispevkov: 848

Po mojem se je najbolje zavarovati napram drugemu lastniku do 1/5 tako, da pridobite predračune ( dveh do treh ponudnikov) in nato enega izberete.Morda je dobro, če ga pozovete, da ima možnost, da se o ponudbah, ki ste jih pridobili izjasniti. Za to mu postavite rok ( n. pr. 8 dni). V kolikor ne odgovori, se odločite za enega.

Pred pričekom del tega lastnika še enkrat opozorite, da boste pričeli z delo, da spadajo ta dela med posle rednega vzdrževanja in koliko bo stalo ter kakšen bo njegov prispevek. To opozorilo mu pošljite priporočeno ali pa celo s povratnico ( saj bo to kasneje lahko služilo kot dokaz, da je bil ta drugi lastnik opozorjen, da se bodo dela vršila in kolikšna bo cena opravljenih del).

V kolikor ste lastnik stavbe kot fizična oseb potem boste težko izstavili račun za plačane storitve. Ne vem, kako imate dogovorjeno za razdeljevanje in plačevanje stroškov, ki zadevajo skupne prostore.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
migros
PrispevekObjavljeno: Ned 03 Apr, 2005 18:16  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Tor Mar 2005 11:07
Prispevkov: 4

Po sklenjeni sodni poravnavi fizične delitve solastnega premoženja sma lastnika v razmerju 1/5 proti 4/5 in izrecno je zapisano, da sta v enakem razmerju v bodoče nepravdni stranki dolžni prispevati k vzdrževanju nepremičnine.1/5 predstavlja lokal v pritličju,4/5 pa lokal v pritličju in mansardno stanovanje.Ker živimo in opravljamo dejavnost v objektu nam je interes rednega vzdrževanja,solastnik pa vsemu nasprotuje,ker ima lokal že 15 let zaprt.Po pravnomočni poravnavi leta 2002 smo izvedli vpis v zemljiško knjigo in mu zaračunali 1/5 stroškov vpisa in 1/5 stroškov plačila stavbnega zemljišča.Nobenih stroškov nam ne priznava z utemeljitvijo, da je to naš interes oz.da se moramo o vsem predhodno dogovoriti.Zadeva je neprijetna,ker kontaktiramo samo pisno in so zaradi kapric solastnika sporazumni dogovori nemogoči.
Prosim še za kakšno informacijo, kako prisatopit k rednemu vzdrževanju oz.kakšne so naše pravice kot večinskega lastnika napram lastniku 1/5.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas

Poglej naslednjo temo
Poglej prejšnjo temo
Stran 1 od 1
pravniki.info Seznam forumov  ~  Stvarno pravo

Objavi novo temo   Odgovori na to temo


 
Pojdi na:  

Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu